Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

 Název: Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe

Autor: Benjamin Alire Sáenz

Nakladatelství: Simon and Schuster Books for Young Readers

Počet stránek: 359

Vyšlo: 2012


Aristoteles je podrážděný puberťák, jehož bratr sedí ve vězení. Dante je chytrolín s neobvyklým náhledem na svět. Když se ti dva poprvé potkají, zdá se, že nemají nic společného. Postupně ale zjišťují, že přátelství, které mezi sebou sdílí, je na celý život. A právě díky svému přátelství se Aristoteles a Dante dozvídají, jací ve skutečnosti jsou a kým by se chtěli v budoucnosti stát.




Ačkoliv většinou nedávám na první dojem, knihu Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe jsem si vybrala proto, že mě zaujal název. Nevěděla jsem, o čem je, ani kdo ji napsal, takže její četba pro mě na začátku byla velkou neznámou. Nakonec jsem ale příběhem Aristotela a Danteho byla příjemně překvapená.

Autorem knihy je Benjamin Alire Saénz – americký spisovatel a básník píšíci pro děti i dospělé. V jeho knihách se často můžeme setkat s homosexuální tématikou nebo tématy spjatými s mexickou a hispánsou kuturou ve Spojených státech. Styl Saénzových knih je lehce rozpoznatelný. Jeho příběhy jsou psány většinou v ich-formě, časté jsou vnitřní monology a při četbě se vám určitě bude hodit tužka na podtrhávání zajímavých myšlenek. Aristotle and Dante Discover the Secrets of the Universe není žádnou výjimkou.

Kniha zdánlivě sleduje příběh, který je typický pro mnoho děl pro mladé čtenáře – nesmělý dospívající chlapec, který má problémy zapadnout do vlastního života, zjišťuje, kdo ve skutečnosti je, a snaží se porozumět sobě i okolnímu světu. Oproti podobným knihám ale v této přece jen najdeme určité odlišnosti. Hlavní hrdina Aristoteles je Mexičan, jeho bratr je ve vězení, jeho otec má trauma z války a v jeho rodině se příliš nemluví. Jeho nejlepší přítel Dante je naopak oblíbený, inteligentní, má skvělé rodiče a občas dost bláznivé nápady. Problémy, které postavy řeší, také nejsou vždy úplně všední. Jaké je to žít s tíhou toho, že vám někdo zachránil život? Jak se otevřít okolí, když celý život trávíte jako v ulitě? O příběhu se příliš rozepisovat nechci, protože si myslím, že je lepší přistupovat ke knize bez zbytečných předsudků. Můžu vám ale slíbit, že budete překvapení.

Určitým negativem knihy by mohlo by být to, že je k dostání pouze v anglickém jazyce, protože zatím nebyla přeložena do češtiny. Ti z vás, kteří s angličtinou nemají tak velké zkušenosti, se ale nemusí bát. Jazyk není vůbec složitý a kniha se čte dobře i v cizím jazyce. Jediné, co by vás mohlo překvapit, jsou občasné slangové výrazy.

Aristotela a Danteho bych určitě doporučila všem, kteří mají rádi knihy ve stylu Ten, kdo stojí v koutě nebo Looking for Alaska. Ačkoliv je hlavním hrdinům kolem 15 let a řeší většinou problémy spojené s dospíváním, číst o jejich cestě za sebepoznáním (a objevováním tajemství vesmíru) je poučné i pro ty z nás, kteří mají pubertu dávno za sebou. Takže pokud umíte aspoň trochu anglicky a hledáte dobře napsanou knihu, která vás pobaví i rozbrečí, Aristotle and Dante je přesně pro vás.



                                                        


                                                       

eM.

Vysokoškolačka, knihomilka, blogerka a šampionka ve zpěvu ve sprše.

8 komentářů:

  1. Vrývam si vzhľad obálky do pamäti a prepisujem nekonečný názov na papier.

    Najprv Ponorka a teraz toto, normálne ma dojíma aké mám tu šťastie na knihy. Ďakujem veľmi pekne.
    Keď ich prečítam dávam obratom vedieť svoje pocity a dojmy. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že jsem tě inspirovala k přečtení zrovna téhle knihy. :) Je škoda, že ji u nás skoro nikdo nezná. Určitě dej vědět, jak se ti knihy líbily, rády si to přečteme! :)

      Vymazat
  2. Podle recenze to vypadá zajímavě... Slyšela jsem o této knize zrovna nedávno a přemýšlela, jestli si ji pořídit.. No láká mě to, tak snad pude nahoru do wish-listu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych si ji pořídila už jenom pro tu krásnou obálku. :) Ale je to vážně dobrá kniha. :)

      Vymazat
  3. Na tuhle knížku (která má fakt překrásnou obálku, to se musí nechat) mě lákaly už videa mnoha zahraničních booktuberů, takže si myslím, že nepotrvá dlouho a asi podlehnu a objednám si ji. Už jen kvůli obálce :D Ale Looking for Alaska jsem si užila, takže myslím, že by to mohlo být to pravé pro mě :)

    OdpovědětVymazat
  4. Líbí se mi obálka ale nemyslím si, že by mě kniha mohla bavit:).

    OdpovědětVymazat
  5. Po téhle knížce toužím už pěkných pár týdnů, protože třeba na Tumblru mě na ni láká každý druhý post. Už bych se k ní vážně měla dokopat!

    OdpovědětVymazat
  6. Kdo si počká, ten se dočká. Nebo, ten kdo knihu objeví později. Krásná obálka zůstala, ale kniha už je v češtině. Moc se mi líbila! Už mi není náct, přesto jsem se do kluků dokázala vžít. A jako maminku mě zajímali i rodiče. Vtipných hlášek je v knize požehnaně, citů a pocitů také. A to si pište, že jsem si i pobrečela. Jsem ráda, že mám knihu v knihovně a určitě ji doporučím i dceři.

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za komentář! :)