Prázdninový knižní TAG



Poprvé po dlouhé době jsme se sešly u jednoho počítače, a tak jsme si řekly, že nesmíme tuhle jedinečnou příležitost promarnit. Rozhodly jsme se tedy zapojit se do prázdninového knižního tagu, který pořádá Simona



1. Čteš o prázdninách více, nebo méně, než přes rok?

Myanmar: Jak kdy. Když mám zrovna volno, dokážu přelouskat klidně deset knih během jednoho týdne. Ale třeba v posledních třech týdnech se mé čtení zastavilo na bodu mrazu a ne a ne se k němu dokopat... takže celkově bych řekla, že počet přečtených knih během prázdnin a během běžných školních měsíců bude tak srovnatelný.

eM.: Většinou více. Zvlášť pokud jsem na dovolené někde, kde se nemůžu dostat na internet - to pak trávím celé dny čtením, což se hodí, protože o prázdninách většinou doháním svůj skluz v počtu přečtených knih.


2. Když si vybavíš prázdniny, jakou knihu si s nimi spojíš?

Jelikož jsme obě velké fanynky Harryho Pottera, tak tady bude odpověď jednoduchá. Každé prázdniny si dáváme jeden velký re-reading celé ságy, takže prázdniny máme spojené jednoznačně s ním.


3. Kolik si schopná/ný si vzít knih na dovolenou?

Myanmar: Předtím, než jsem si pořídila čtečku, tahala jsem s sebou v průměru kolem pěti knih. Od doby, co mám Kindla, jezdím všude s ním.

eM.: Před odjezdem na dovolenou jsem pokaždé řešila dilema, kolik knih si mám s sebou vzít. Většinou jich bylo tak kolem pěti až šesti a když jsem je dočetla ještě před návratem, nezbývalo mi než tiše trpět. Teď jezdím všude se čtečkou, takže můj přísun knih je naštěstí neomezený.


4. Čteš o prázdninách nějakou povinnou četbu?

Myanmar: Já měla povinnou četbu vždycky hrozně ráda, dokonce jsem měla období, kdy jsem nečetla nic jiného. Knížky které by se daly zařadit do téhle škatulky čtu celoročně, takže i o prázdninách. I teď, když už je maturita za mnou a nálepka "povinná četba" ztrácí svůj význam, chci si přečíst i ty knihy na maturitním seznamu, které jsem předtím nestihla. 

eM.: Pokud je povinnou četbou myšlena klasická literatura, tak tu jsem schopná číst pořád. Prázdniny mě nijak neomezují, takže pokud mám chuť si přečíst něco od literárních velikánů, neváhám.


5. Preferuješ klasické knihy (papírové), nebo e-knihy (elektronické knihy)?

Myanmar: Jednoznačně ty papírové. Baví mě ke knihám čichat, obdivovat je na poličce, listovat jimi tam i zpět a užívat si šustění papíru...a nic z toho mi E-kniha neposkytne. 

eM.: V tomto nemám vyhraněný názor, protože obě mají svoje klady. Elektronické knihy čtu často, protože se jednodušeji shánějí a hlavně nezabírají místo, kterého mám v pokoji nedostatek. Z klasických knih mám doma pouze ty, které můžu číst pořád dokola. Pokud je to kniha na jedno přečtení, sháním ji do čtečky.


6. Jakou knihu bys ráda viděla zfilmovanou?

Myanmar: Nekromanta od Jonathana L. Howarda. A vůbec nejlepší by bylo, kdyby byla zrežírována Timem Burtonem a uvedena jako animovaný film. Pak bych mohla spokojeně zemřít... 

eM.: Asi Prázdné místo od J.K.Rowling. Myslím, že by z ní mohl být zajímavý seriál.


7. Kdybys měla možnost prožít den s nějakou knižní postavou, jaká by to byla?

Myanmar: Tak tady jsem měla těžké rozhodování. Spousta postav má velice zajímavý charakter a strávit s nimi třeba i ten jediný den by mohla být zajímavá zkušenost. Nakonec jsem se nedokázala rozhodnout mezi dvěma kandidáty, takže vám je sem napíšu oba. Prvním z nich je Horst Cabal z výše zmiňovaného Nekromanta. To byla zkrátka nejlepší postava z celé knížky a myslím, že ten jeden den by byl málo! Další postavou je můj oblíbenec kníže Myškin z Idiota od Dostojevského. Ten se mezi mé knižní favority zařadil již před relativně dlouhou dobou, ale i po těch letech se bez zaváhání drží na nejvyšších příčkách mého žebříčku. 

eM.: Remus Lupin, protože je to moje úplně nejoblíbenější postava ve vesmíru a pokud by zrovna nebyl úplněk, asi bychom si měli i o čem povídat.


8. Které místo z knih bys ráda navštívila?

Tak tady to bylo opět jasné :) Obě bychom se rády podívaly do Bradavic. Kouzelnický svět je zkrátka místo přesně pro nás a to, že jsme stále ještě nedostaly svůj dopis, považujeme za největší omyl v dějinách všech světů a i těch vedle.


eM.

Vysokoškolačka, knihomilka, blogerka a šampionka ve zpěvu ve sprše.

5 komentářů:

  1. Jeeej, Kindle.^^ Ten svoj milujem.:D
    Inak, fíha, Harry Potter každé leto? No... mohla by som sa aj ja dokopať k re-readingu.:D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Směle do toho! Re-readingů Harryho není nikdy dost :) Jen doufám, že to letos fakt stihnu a nebudu muset vynechávat :D

      Vymazat
  2. Čtečka by se mi neuvěřitelně hodila. Vzheldem k tomu, že knihy tahám všude s sebou :D
    Moc chválím váš jednoduchý a přesto nádherný design :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkujeme za pochvalu designu :) A čtečka je vážně jeden z nejlepších vynálezů v dějinách lidstva, můžeme jen doporučit :)

      Vymazat

Děkujeme za komentář! :)