Minirecenze #5

Další dávka minirecenzí! Patříte mezi opozdilce kteří ještě nečetli Bajky bajky barda Beedlyho a váháte, zda to stojí za to? Chtěli byste si slavnými internetovými stripy s Korektorem listovat i v papírové podobě? Máte podezření, že se váš na první pohled ctnostný soused občas mění v nevyzpytatelného maniaka? Přemýšlíte, jak že je to vlastně formulován Archimédův zákon? Nebo snad stále marně čekáte na svou velkou příležitost prorazit na prknech, která znamenají svět? 

Ať už jste na kteroukoli z těch to otázek odpověděli ano, nebo pokud prostě jen hledáte nové tipy na čtení, následující článek je určen přímo vám. A o jakých knihách budeme mluvit? 



Bajky barda Beedlyho (4/5)


Ač se považuji za skalní fanynku Harryho Pottera, s uzarděním přiznávám, že k Bajkám barda Beedlyho jsem se dostala až teď. Ale co už. Lepší pozdě, než nikdy. A musím říct, že jsem si tenhle kratičký výlet do kouzelnického světa náramně užila. Kratičký doslova a do písmene – tahle uzoučká knížečka vám totiž zabere sotva hodinu.

Knížka obsahuje pět krátkých povídek. A i když jsou náměty pohádkové, v povídkách se nezřídka objevuje smrt, krev a smutek a zdaleka ne všechny příběhy mají šťastný konec. Každá povídka je navíc doplněna o komentář Albuse Brumbála, a kdybych měla říct, co mě bavilo více (zda příběhy nebo komentáře), asi bych se nedokázala rozhodnout.

Bajky barda Beedlyho zkrátka rozhodně stojí za přečtení. Ale pokud máte rádi Harryho Pottera, tohle vám asi vykládám zbytečně a knížka už vám dávno leží v knihovně.

Korektor (4/5)

Komixové příběhy Korektora nejspíš spousta z vás zná z jeho Facebookových stránek. A vzhledem k tomu, jaké se těší u návštěvníků oblibě, bylo vydání knižní verze pouhou otázkou času. A tak si teď můžete krátkými vtipnými postřehy ze světa korektury listovat i naživo, nejen virtuálně.

A po dočtení musím říct, že bych si klidně dala nášup. Korektor v sobě zahrnuje spoustu skvělých ingrediencí. Úžasný cynický humor, děsivě výstižné hlášky a navíc je to ukázkový příklad profesní deformace, kterou v různých podobách trpí většina z nás.

Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda (4/5)

Klasika mezi horory. Robert Louis Stevenson vytvořil legendární dílo, ke kterému se ještě více než sto let po jeho prvním vydání vrací další a další generace čtenářů. Na pár stránkách se mu podařilo vytvořit napínavý příběh s hutnou atmosférou, ze kterého vás bude povážlivě mrazit v zádech. A je úplně jedno, že už od začátku víte, jak to dopadne.

Navíc můžete mít po dočtení dobrý pocit z toho, že jste právě dočetli hodnotné klasické dílo. A to za to stojí, ne?

Straka v říši entropie (3/5)

Česká autorka Markéta Baňková si vzala za cíl představit dětem i dospělým několik důležitých fyzikálních teorií prostřednictvím bajek. Což o to, popularizace fyziky je moc pěkný nápad. Zpracování ale nepovažuji za úplně ideální.

Bajky jsou totiž dost nekonzistentní z hlediska toho, na jaké publikum míří. Fyzikální problémy jsou představeny zábavnou formou, nejsem si ale jistá, jestli je nutné řešit v příbězích problematiku plastických operací nebo problematiku soužití s líným manželem alkoholikem. Nápady to jsou určitě zábavné, ocení je ale podle mého spíš dospělí, pro které je ale zase na druhé straně trochu příliš dětské celkové zpracování bajek.

Záskok (3/5)


Jestli jsem se některým knihám odjakživa úzkostlivě vyhýbala jako čert kříži, jsou to romantické komedie. Jenže jednou za čas přijde chvíle, kdy se toho na mě ze všech stran nahrne prostě příliš. Mým jediným cílem při otevření knihy je pak odpočinout si a na nic nemyslet, a tak jsem po jedné takové vtipné romantické oddychovce sáhla. A víte vy co? Ono to nebylo vůbec špatné.

Záskok je totiž opravdu milá, vipná a odlehčená kniha. Taková knižní jednohubka. Byla hned pryč a nechutnala vůbec špatně, ale přeci jen to není čtení, které by člověka nějak zvlášť zasytilo. Do roka a do dne nejspíš nebudu mít ani ponětí, o čem příběh byl. Na uvolnění stresu nahromaděnému kvůli zkouškovému ale posloužila více než skvěle.

Myanmar

Budoucí psycholožka s chorobnou závislostí na knihách, seriálech a dobrém jídle

27 komentářů:

  1. Bajky Barda Beedleho si chci už děsně dlouho pořídit, kdysi jsem do nich jen nakoukla, ale taky jsem je nečetla a trochu se za to stydím, právě díky své lásce k HP.
    Korektor mě fakt bavil a někdy bych si měla dát rereading. :D :)
    O Strace v říši entropie měl referát jeden můj spolužák, ale trochu se toho bojím. A zbytek je pro mě novinkou. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ty Bajky si vážně přečti, jsou prostě super a jestli máš ráda Harryho, budou se ti líbit natuty! :)

      Co se Straky týče, s jednoznačným doporučením fakt váhám. Zkus knížku sehnat v knihovně a uvidíš - třeba tě nadchne :)

      Vymazat
  2. Bajky barda Beedleho mám velmi ráda, hodnotila bych je, stejně jako Ty, čtyřmi hvězdami a souhlasím i s tím, že komentáře Brumbála byly zkrátka famózní.
    K mým oblíbencům patří i Podivný případ :) mám ráda tyhle pochmurné příběhy s děsivou atmosférou - dílo mi dost připomínalo třeba Poea či Obraz Doriana Graye a to já mám všecko moc ráda.
    Ostatní knihy jsem nečetla, ale Korektor vypadá vážně zajímavě a vtipně. Hned ta věta s tou tečkou je super :)
    Tak se měj krásně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je ten Případ se nese v dost podobném duchu :) Já mám "staré" horory obecně fakt ráda, baví mě na nich, jak je tam hrůza prezentována s takovou klasickou britskou korektností :D

      A korektora rozhodně doporučuju když ne knižně, tak alespoň na Facebooku! :)

      Vymazat
  3. Zde se prosím hlásí fanoušek Harryho Pottera, který Bajky ještě ani nečetl, ani si je nepořídil. Ostuda. Vidím, že další návštěva knihkupectví je nevyhnutelná :) Dr. Jekylla a pana Hyda jsem četla před lety, famózní příběh.
    Jinak ten formát minirecenzí zbožňuji <3 Přeji krásný večer!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že nejse poslední "Potternadšenec", když s Bajkami tak dlouho váhal :D Kažedopádně náprava situace vážně stojí za to, Bajky jsou skvělé a mám dojem, že si je člověk možná po několikaleté abstinenci od novinek z kouzelnického světa užije dvojnásob :)

      A jsem ráda, že se formát Minirecenzí líbí, určitě se tu občas vyskytnou :)

      Vymazat
  4. Bajky mám doma už hrozně dlouho, Kupovala jsem je hned, jak vyšly, protože mi zkrátka nemohly chybět. A určitě toho nelituji. Jsou to moc milé pohádky, a už se vidím, jak je jednou budu číst vlastním dětem (vzdálená budoucnost, ale co) :D
    A Korektor... Jakožto studentka české filologie, ba co víc, české filologie zaměřené na editorství, mám tuto knížečku jako takovou malou bibli a přípravu do budoucna. A musím říct, že mi vždycky zlepší den :)

    No potěš koště!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, myslím. že moje děti budou také alespoň částečně vyrůstat na Potterovském světě, pokud se nebudou přes míru bránit :D
      A je mi jasné, že pro Tebe jako pro informovanější osobu musí být Korektor ještě úplně jiné kafe :D

      Vymazat
  5. Minirecenze jsou super!:) a o tom Záskoku se dlouho rozhoduju. Nemůžu se k ní dokopat především proto, že se bojím právě toho, co jsi napsala. Že to bude taková ta kniha, jejíž děj si za chvíli ani nebudu pamatovat.A že to právě bude takové až moc lehké čtení. Jinak ale skvěle napsáno, od začátku do konce :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Takto - je to hodně lehké čtení, romantická komediální oddychovka. Takže jestli takové knihy fakt nemáš ráda, ruce od něj pryč. Mě to ale fakt pobavilo a hodně mi sedl styl, jakým je kniha napsaná, takže i když obvykle toto také není můj žánr, u knih autora nejspíš zůstanu :)

      Vymazat
  6. Naprosto zbožňuju tyto články. <3 Zase jsi mě nalákala na spoustu úžasných knih a za to ti mockrát děkuju! :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vůbec není zač, jsem ráda, jestli Tě nějaká kniha zaujala :)

      Vymazat
  7. Korektor, to je dokonalosť sama. Škoda, že vyšla iba jedna kniha :)

    OdpovědětVymazat
  8. Nad Korektorem přemýšlím už děsnou dobu, snad na něj narazím v knihovně, pořád si nejsem jistá, jestli do něj chci investovat..
    ChicByJane

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě, jestli si nejsi jistá, nejdřív si ho prohlédni nanečisto :) Ale ony už ty komixy na Facebooku leccost napoví. :)

      Vymazat
  9. Tak Bajky Barda Beedleho jsem četla hodněkrát, i když naposled už je to před delší dobou. A Podivný případ dr. Jekylla a pana Hyda jsem už konečně taky četla - a jsem ráda, že konečně :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já Jeckylla kdysi dávno četla, ale úplně jsem zapomněla, jak že to vlastně bylo (krom všeobecně známé hrubé kostry příběhu), No, a návratu ke knize rozhodně nelituju :)

      Vymazat
  10. Na Korektorovi ujíždím maximálně, ta knížka je taky skvělá :) Ano, v jeho profesionální deformaci se nacházím dost často :D
    Mimochodem - jak to děláš, že stíháš číst tolik knih, že jich pak dáš do jedné recenze pět? Nechápu!!! Trochu magie z mého pohledu :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. :D Takhle se momentálně bavím u knížky Všichni jsme z toho úplně na větvi - tatínek hlavní hrdinky je psycholog a v některých jeho reakcích se prostě totálně vidím :D

      A jak to dělám? Jednoduše - snažím se unikat před bakalářkou :D

      Vymazat
    2. Tak podle počtu přečtených knih jsi v únikové strategii asi fakt úspěšná :D

      Vymazat
  11. Ami: Harryho Pottera naprosto zbožňuju, takže pro mě byly Bajdy Barda Beedlyho samozřejmostí. A je to naprosto skvělá kniha, stejně jako celý HP!
    Ostatní knížky znám jen od vidění, ale vypadají vážně skvostně!
    Hezký článek :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, Bajky jsou vážně super :) Vůbec nevím, proč jsem s jejich čtením otálela takovou dobu :)

      A děkuju za pochvalu! :)

      Vymazat
  12. Podivný případ Dr. Jekylla a pana Hyda mám moc ráda, je to taková klasika.:)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to moc pěkná knížka :) A mám dojem, že právě te "klasický" styl vyprávění jí hodně přidává co do atmosféry.

      Vymazat
  13. ted jsi mi pripomnela, ze jsem si chtela poridit Korektora, zase jsem na nej zapomnela, kdyz jsem vcera, ehm ehm, nakupovala knizky :)

    OdpovědětVymazat

Děkujeme za komentář! :)